Proktologia

SKLEROTERAPIA ŻYLAKÓW ODBYTU

Polega na ostrzykiwaniu żylaków specjalnym preparatem, który powoduje zamknięcie i zarośnięcie ich światła. Dzięki odcięciu dopływu krwi, guzki krwawnicze obumierają. Zabieg jest wykonywany za pomocą videoanoskopu operacyjnego, po uprzedniej kwalifikacji. Podanie leku jest praktycznie bezbolesne, a procedura trwa ok. 10-15 minut. Czasem zabieg wymaga powtarzania, szczególnie w przypadku zaawansowanej choroby. Metoda jest stosowana w żylakach  I i II oraz wybranych przypadkach guzków III i IV stopnia. Zaletą skleroterapii jest możliwość jej zastosowania u bardzo obciążonych chorych, przyjmujących na stałe leki przeciwkrzepliwe oraz pacjentów, którzy nie kwalifikują się do leczenia innymi metodami.

OPASKOWANIE HEMOROIDÓW METODĄ BARRONA

Opaskowanie żylaków odbytu metodą Barrona to małoinwazyjna, skuteczna i bezpieczna metoda leczenia choroby hemoroidalnej. Zabieg praktycznie bezbolesny, wykonywany trybie ambulatoryjnym, w znieczuleniu miejscowym. Pod kontrolą  specjalnego anoskopu TriView  za pomocą ligatora ShortShot  u podstawy guzków krwawnicowych zakładanych jest od 3 do 4 opasek gumowych co doprowadza do ich martwicy i oddzielenia się po około 7 dniach. Po zabiegu zalecana jest dieta bogatoresztkowa z dużą ilością płynów oraz ciepłe nasiadówki lub kąpiele przez tydzień. Dyskomfort w okolicy odbytu utrzymuje się przez kilka dni, z reguły nie ma potrzeby przyjmowania leków przeciwbólowych. Czasem zabieg wymaga powtórzenia lub zastosowania leczenia uzupełniającego, np. skleroterapii. Metoda jest stosowana w żylakach  I i II oraz wybranych przypadkach guzków III stopnia.